mandag 6. juli 2009

Pelargoner i fullt flor!

Jeg koser meg med blomstringen om dagen, både i drivhuset og i blomsterbeddene. Rosene har kommet i full fart under varmeperioden, og nå blomstrer alle sammen unntatt Rosenholm og Queen Elisabeth. I blomsterbeddene er det kun ståplass igjen, og kun de sterkeste og høyeste får kommet til sin rett. Jeg må nok innrømme at det er noe fullt, men så trøster jeg meg med at det hvertfall ikke er plass til ugress heller. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.;)

Det gjorde godt for både pelargonene og ikke minst undertegnede at den verste varmen ga seg. Jeg må bare innrømme at jeg ikke er noe varme menneske. Kryper det over 25 grader, så kryper nok jeg ofte innendørs. Sikkert derfor jeg også trives bedre i frisk fjelluft.

Måtte ta noen bilder fra lysthuset idag, det er nemlig så mange pelargoner som står i fullt flor :)

Carmay curls

Pelargoner Juli 09 033-1

PAC Tomcat

Pelargoner Juli 09 013-2

Therese

Pelargoner Juli 09 014-1

Odensjö Saba

Pelargoner Juli 09 015-2

Leonore

Pelargoner Juli 09 016-2

Cremary

Pelargoner Juli 09 020-2

Leufsta

Pelargoner Juli 09 021

Pink Dolly Vardon

Pelargoner Juli 09 024-1

Spanish Banks

Pelargoner Juli 09 025

Millfield rose

Pelargoner Juli 09 026-1

Mallorca Stripe

Pelargoner Juli 09 027

Er det rart man blir glad ..?

En ting er hvertfall sikkert, vi hagemennesker har masse og glede oss over om dagen :)

12 kommentarer:

Min Verden sa...

Nei, det er ikke rart man blir glad når man har så mye vakkert rundt seg. Jeg er helt sikker på at hagefolk er gladere enn andre! Kos deg med dem, de er helt vidundlige. Hanne

Kathrine sa...

Herlig og stikke innom deg! Og vet du hva? Min Fruity jeg fikk av deg, blomstret i dag. Såå søt:) Bittesmå blomster:)) Nydelig!

Nei, er det rart man blir glad. Vi hagemannesker koser oss nå. Og enig med deg, at varmen kan bli for varm. Sjøl er min trivselstemp fra 20+ og nedover. Bor ikke i syden heller.. Flotte blomster fra deg i dag!!

:))

Margrethes hus og hage sa...

Måtte kikke innom her også :) Skikkelige siklebilder :) vakre!

Tonerose sa...

Du og du, så mange herlige pelliser du har! :o) Skjønner svært godt at man kan få "dilla" på disse skjønnhetene!! Men jammen må du være flink med de også, så flotte som alle er!

LEKRE var de! :o)

Ja, er det ikke vidunderlig med alt som står i blomst nå? Liver er godt for hagegale om dagen! :o)

Elsa sa...

Sånn pelargonblomstring kan nok ikke jeg skryte av. Herlighet så mange fine bilder.

Her må jeg snart begynne å vanne i beda hvis det ikke kommer regn snart.
Ikke hvert år vi har så mye sommer uten regn her i vest.

Vivishagerom sa...

Du verden så flotte. Mine har mange knopper nå og jeg gleder meg veldig til blomstring.
Nå har det endelig kommet litt regn hos oss, men håper på at sola kommer tilbake snart.

IngunnBW sa...

Ja, vi er heldige vi som har hage og får så mange små og store gleder nesten hver eneste dag! Jeg tror det ligger nedarvet i oss jeg, behovet for å rote i jorden og dyrke opp mark. Mennesket har gjort dette siden tidenes morgen.

Ja, de pellisene... Jeg er jo ikke så stor fan, men når jeg ser dine mange vakre eksemplarer, sperrer jeg øynene opp ;) Mange er faktisk veldig pene! Spesielt den som ligner en rose :) Så klart! Men også den mørke og Therese, stilige!

Ellen Walnum sa...

Å så mye lekkert det var her! I år har jeg plassert alle mine pelliser i egne hyller og det er litt av et syn:-)

.....det er vel ingen andre som har så mange gleder gjennom en sommer som vi hagegale har. Trenger bare å tråkke ut av døra for å finne masse gleder, og stort sett noe nytt å glede seg over hver dag.

Marita sa...

fantastisk variasjon over Pellisene dine. Nydelig hver og en av dem!

Laila sa...

Er nok enig med deg når det gjelder varme, og fjellet er fantastisk, flott reiseskildring du hadde. Og så mange vakre pelargonier, jeg visste ikke at det fantes så mange slag før jeg fant bloggen din. Kikk inn til meg så ser du et par utgaver av valmuene, de har ikke sprunget ut ennå men nå er det like før, det er så spennende. Men eplesolbruden har jeg ikke fått til, noe spesielt med den?
Klem Laila

Marie sa...

Det er slett ikkje rart at du er glad!
Nydeleg!

Hagen min gjev meg mykje gled også :)
Flott hobby!!!

Merethe sa...

ja her var det mange lekre blomster. :) Det er så deilig med sommer. Alt skjer så fort i hagen synes jeg. Nå håper jeg på oppholdsvær igjen, så kan ryddearbeidet begynne etter alt regnet. Litt blomster har gått dukken ser jeg. Men det hører vel også med ...været kan man ikke gjøre noe med. :) Ønsker deg en flott sommer videre utover.