mandag 2. februar 2009

Oppdatert såliste, og endelig med litt orden *ler*

NavnSåddSpirtAntall etter prikling.
P.ribifolium9. jan.14. jan.1 stk
P.nanum9. jan.
P.fruticosum9. jan.
P.drummondii9. jan.31. jan.1 stk
P.altheroides9. jan.12. jan.4 stk
P.candicans9. jan.12. jan.1 stk
P.lobatum9. jan.17. jan.2 stk
P.sauviolens9. jan.12. jan.1 stk
P.acraeum9. jan.
P.longifolum9. jan.13. jan.4 stk
P.papilonaceum9. jan.28. jan.1 stk
P.parvipeltatum9. jan.14. jan.2 stk
P.alchemilloides9. jan.19. jan.
P.chamaedrifolium9. jan.13. jan.10 stk
P.schizopeltatum9. jan.
P.ranunculophyllum9. jan.26. jan.1 stk
P.carnosum9. jan.17. jan.5 stk
P.australe (fra Tasmania)10. jan.22. jan.2 stk
P.citronellum10. jan.17. jan.1 stk
P.cordifolium10. jan.18. jan.2 stk
P.tongaense10. jan.
P.spinosum10. jan.14. jan.2 stk
P.quinquelobatum10. jan.24. jan.2 stk
P.chamaedrifolium10. jan.12. jan.
P.mollicomun10. jan.14. jan.2 stk
P.ferulaceum10. jan.13. jan.1 stk
P.grandiflorum mauve10. jan.
Renate Parsley10. jan.
Lillian Pottinger10. jan.
Lustre deep pink10. jan.14. jan.2 stk
Cherry elite10. jan.14. jan.3 stk
Red elite10. jan.13. jan.4 stk
Ageratum`Blue mink`Blåkorg11. jan.17. jan.71 stk
Blodbeger.11. jan.26. jan.3 stk
Horizon blueberry ripple26. jan.3 feb
Raspberry ripple26. jan.
Scarlet eye26. jan.30. jan.
Orbit cardinal26. jan.30. jan.
Bright rose26. jan.29. jan.
P.mollicomun26. jan.30. jan.
P.acetosum26. jan.
P.vitifolium26. jan.
P.odoratissimum26. jan.
P.hirtum26. jan.
P.worcesterae26. jan.
P.buysii26. jan.30. jan.
P.elongatum26. jan.30. jan.
P.ultiflorum (hybrid)26. jan.
Cody`s apple cider26. jan.
P.grossularoides26. jan.30. jan.
P.zonale26. jan.
Black velvet red26. jan.
White peach26. jan.
Maverick star26. jan.
Ville de paris26. jan.30. jan.
Strelitzia reginae2 feb
Strelitzia `alba`2 feb
Amarathus `Autumn pallet`2 feb
Thunbergia alata `alba`2 feb
Helenium `pineapple`2 feb
Kjempeverbena 2 feb
Datura, enkel. Frø fra Trine2 feb
Blå kuletistel2 feb
P.appendiculatum3 feb
P.crithmifolium3 feb
P.curviandrum3 feb
P.dolomiticum3 feb
P.fissifolium3 feb
P.incrassatum3 feb
P.iocastum3 feb
P.longicaule var longicaule3 feb
P.panduriforme3 feb

Ny såliste, denne gang skrevet i Live writer, noe som ble en liten revulosjon for undertegnede..Endelig fikk jeg inn en listen med kolonner, etter å ha plundret med mye rot og tull i blogspot. Men atter er det lyst og glede, utrolig hvor mye man lærer bare ved å lese litt hos andre ;)

Idag har undertegnede vært på postkontoret og sendt avgårde et par overraskesler til noen nett/bloggvenner ;). Håper det faller i smak :)

Også venter jeg på enda flere frø, bestilt fra Sverige denne gang

Åeeeee..jeg gleder meg!!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerende liste! Vet du hvor mange sorter pelliser du har nå?

God helg!

Elisabeth sa...

Jeg har 400 forskjellige typer, ved siste telling i januar 09 ;) Men da har jeg ikke tatt med de siste jeg har sådd.

Ellen Walnum sa...

Wow! Det var litt av ei liste. Jeg sendte forresten frøene til deg i dag:-)

Hilsen fra landet sa...

Oohh se der ja, jeg blir vel ikke såå overrasket siden det er deg ;-)

Skulle gjerne gjort det samme selv om jeg ikke var midt i studieperioden og heller ikke har skikkelig plass og lysforhold. Skal jobbe for å få det til, selv om jeg ikke er så god på såing foreløpig så vil jeg gjerne lære.

God helg og god spiring!

Demeter sa...

Det spirer og gror hos deg, Elisabeth, det er virkelig artig å se! :D Jeg har ikke fått begynt enda, men skal snart starte med villartene jeg fikk av deg. Jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe mer frø, men jammen snek det seg inn en på impecta på fredag gitt. Skjønner ikke det......det var frø av spiselige ting da, så jeg synes det var "lov" å gjøre det da,hehehe!

Klem fra Kristin

heidi sa...

Så oversiktelig og fint dette var! Imponerende mengde, så artig å sjå hvordan du får det til!