lørdag 12. mars 2011

Tomatgalskapen slår om seg!

Jajaja..jeg vet at jeg har en smule galskap når det kommer til frø, jord og planter. Men jeg trøster meg med at jeg kunne ha gjort veldig mange verre saker, derved blir galskapen legalisert Smilefjes som rekker tunge . Du verden som jeg klarte og forklare galskapen på en grei måte *ler*

Uansett, grunnen til at jeg først nærmest måtte unnskylde meg litt er at tomatlisten har vokst….noeFlaut fjes. Jeg var så heldig å arve tomatfrøsamlingen til en annen plantegal, og fristelsen til å så enda mer ble større enn sukkerhungeren på en skikkelig dårlig dag. Dermed falt undertegnede for fristelsen, det er jo grenser for hva en stakkar kam kjempe imot.

Her er hvertfall ny liste (tar sats)Mannlig flørt

Tomatliste 2011

Pokusa
Alaska
Amazonas tomat
Amish paste
Azoychka
Black Russian
Black Zebra
Blondkopfchen
Brandywine
Bull`s heart
Coyote
Czech`s exellente
Delicious
Dikaja rosa
DorothY`s green
Dr Carolyn
Druzba
Flamme
Galian`s
Gardner`s delight
Giant Belgium
Gnom F1
Gold nugget
Grape
Great White
Green giant
Green Grape
Green pineapple
Hanging basket of Malljorca
Hillbilly
Hundred&thousand
Hungarian heart
Ida gold
Isis Candy
Italian Sweet
Jar spesial
Jaune coeur de pigeon
Koritschnevaja sliva
Malinowy retro
Marianna`s peace
Martino`s Roma
Mexico Midget
Mini oxheart
Moonglow
Omar`s Lebanese
Orange bourgain
Outdoor girl
Pink loveapple
Porter
Prune noire
Purple Russian
Rainbow cherry mix
Risentraube
Russian Anna
Russian big Roma
Russian Oxheart
San Francisco Fog
Shygan
Silvery fir tree
Snow white
Spite
Striped Cavern
Sub arctic plenty
Sungold F1
Super Roma
Supersweet 100 F1
Tiny Tim
Tres Cantos
Varigert Heirloom
Vilma
Vishenki rød
Washington cherry
Whippersnapper
White queen
Zemplin

Noen er visst glad i tomater her….

Tomater og edderkopp 014

8 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Her er det ikke noe annet å si en WOW!!!! for ei liste. Måtte du få mange flotte tomater!

krepsemor sa...

Wow sier jeg også!!! Hvor stort drivhus har du? Jeg telte ikke, men tiden det tok å scrolle ned....hmmm! Dette blir i sannhet spennende å følge med på!

Pius sa...

Och jag har bokat en (1) fröpåse med tomat, en ny sort för i år, Red Pear, heter den. Finns hos www.odla.nu som har grönsaker till salu just nu.

Jag måste ju ge dig tips så du inte missar någon sort, hi hi hi :-)

Pius

josimo sa...

Du verden du skal jammen spise MYE tomater*ler*
Men jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt småmisunnelig på samligen din.
Fortell meg gjerne om du får overskudd på frøplanter,jeg kjøper gjerne...

God kveld til deg

Lin sa...

Gosh så masse deilige tomater!
Du har antakelig et fint drivhus å ha dem i?
Jeg får bare til Sungold jeg, men den gjør jo godt hos meg uansett vær!
Lykke til med alle!
Håper du lager en bloggpost med erfaringer/favoritter, smak osv... :)

Margareth sa...

Jeg lurer bare på en ting... med over 400 pellis-stiklinger og over 100 tomatplanter(frøsådd )++ ....Hvor i huleste plasserer du dem alle ????? W O W ! ! ! er det eneste som detter ned i tankene mine!

Parkvegens Hageglede sa...

Ååååååååååååå, som jeg gleder meg til å bygge drivhus. Selvdyrka tomater er kjempegodt.. men satser nok litt mindre til å begynne med :-)
Lykke til med avlinga, plassmangel kan du nok ikke lide av.. eller er det kanskje det du nettopp gjør?

hageglad sa...

Dette er det mest grove tilfelle av hagegalskap jeg har sett!!! :) Tror du får mye å passe på men så moro det må være å ha en sånn samling!Jeg har også sådd tomater men det er bare en brøkdel av det du har. Lykke til! Hege.