fredag 10. juli 2009

Fluejakt, hopp og sprett og blomster…

LItt av hvert juli 2007 003  

Endelig etter 11 dager innendørs kunne Pepsi-pus idag få komme ut igjen. Lykkelig over denne friheten igjen ble det både hopp og spett, fuglejakt og epletreklatring på den idag. Nå ligger hun som et slakt i sofaen og hviler. Nok uteliv for idag, hun får være inne om natten ennå noen dager fremover så pelsen har grodd skikkelig ut under maven hennes. Tar ingen sjangser på skader.LItt av hvert juli 2007 001LItt av hvert juli 2007 002

Men jeg og pus har vandret rundt i haven idag, og tatt bilder og lekt. Og mellom nedløfting av epletreet, og fluejakt har jeg fått tatt endel bilder av hvordan bed og blomster ser ut nå. Koser med veldig om dagen med all blomstringen, nyter er vel mer riktige ordet egentlig.

Her er hvertfall en liten titt av hva som finnes i mine bed fortiden :)

 LItt av hvert juli 2007 031

Astrid Lindgren

 LItt av hvert juli 2007 033

Fresia

LItt av hvert juli 2007 035 

Christian IV

LItt av hvert juli 2007 021

Robin Hood

LItt av hvert juli 2007 036

LItt av hvert juli 2007 007 LItt av hvert juli 2007 008 LItt av hvert juli 2007 023Valmuer i mange variasjonerLItt av hvert juli 2007 009 LItt av hvert juli 2007 029LItt av hvert juli 2007 026LItt av hvert juli 2007 010 LItt av hvert juli 2007 011LItt av hvert juli 2007 028 LItt av hvert juli 2007 012 LItt av hvert juli 2007 014 LItt av hvert juli 2007 016 LItt av hvert juli 2007 018 

Martagonliljer, gamle som har stått her i over 50 år. Fant de plutselig igjen da vi satt opp lysthuset ifjor, og fjernet en diger sjasmin. Der sto de midt inne i en syrinhekk og sjasminbusk. En hyggelig overraskelse :)  

 

6 kommentarer:

Synnøve sa...

For en nydelig katt og et flott blomsterflor! Får lyst til å ta i noen tak på hagefronten jeg også.

Hilsen fra landet sa...

Sår du alle papavarene ute på friland?

Martagonliljene er nydelige!

Bra at pus er bra igjen :-)

Edgar sa...

Her var det mye flott!
Spesielt det store valmuebildet.

Savner katt - riktig fin pus :-)

line sa...

I hagen din så det ut til å være mye flott. Likte SÅ GODT alle valmuene - NYDELIG!

Hanne sa...

Søt pus, og nydelige valmuer! Har du kjøpt dem i potte eller sådd frø? Var så fine i miks! <3

IngunnBW sa...

Jeg vet ikke hva jeg skal kommentere først jeg, det er mye! Først pusen da, for en vakker frøken hun er :) Spennende på nytt sted!

Så til noe som fikk pulsen til å bake raskere; den prikkete Martagonliljen! Jeg får nesten gåsehud, så lekker er den. For en juvel å finne den bortgjemt inni sjasimkrattet!

Valmue'åkeren' din er helt bedårende :) Jeg prøvde meg på å så en del frø av Papaver somniferum i bedene i vår, men det var bare en brøkdel som dukket opp. En promille kanskje... Ikke noe å skryte av akkurat!

Kos deg med blomstene dine og pus, noe så koselig som en malende pusekatt på fanget!