mandag 2. februar 2009

Det såes, males også venter man på våren..

Det har blitt sådd idag også, og for en gang skyld er det ikke pelargonfrø som har funnet veien til jorden.

Strelitzia Reginae 2 feb
Strelitzia `alba 2 feb
Amaranthus paniculatus Autumn Palette 2 feb
Amaranthus cruentus `red tails` 2 feb
Thunbergia alata  `alba` 2 feb
Helenium aromaticum 2 feb
Kjempeverbena 2 feb
Datura, enkle. Frø fra Trine 2 feb
Echinpos bannaticus `blå kuletistel 2 feb
   

Litt prikling har det også blitt, dessuten har jeg stukket noen pelargonstiklinger . De som har blitt stukket idag er:

Coral  tassel
Lolita
Petite pierre
Miss Kingsley
Jungel leaf
Summer rose Tina
Sølvi
Plum rambler
Hills of snow

Otto er som vanlig med på det meste, men jeg får ile til å si at han ble stoppet da han var på vei opp i såpottene mine..derfor ble nok bilde temmelig uskarpt *ler* Frøene ble hvertfall reddet fra et litt for nysgjerring nebb.

                   CIMG5992

Og påskeegg har også blitt laget, snøen og kulda vil jo ikke slippe, og da furter mor i kjeller`n, mens hun lager egg..Neida, sannheten er nok at jeg storkoser meg i hulen. Dette er hvertfall de siste eggene.

CIMG5998 CIMG5994 CIMG5995 CIMG5996

Også har jo vi byttet mnd, endelig februar, og enda nærmere en vår som undertegnede bare gleder seg til

9 kommentarer:

F I I N F O R M sa...

Såing og prikling, nå får jeg vårfornemmelser! Så koselig å få hjelp av Otto da, han er jo sånn en kjekk kar!
De påske-eggene dine er jo bare helt fantastisk. Maler du dem selv?

Elisabeth sa...

Tusen takk, Tove.
De er laget med decopageteknikk, kjempegøy!

F I I N F O R M sa...

De er kjempefine! Fikk lyst til å prøve det, jeg! Hermer litt nå, stjeler ideer;)

line sa...

Så flik du er med alle plantene og frøene. Hvor på kant av landet bor du... Skulle så gjerne ha tatt en titt *ler

Elisabeth sa...

Tove, bare herm ivei. Dette er kjempegøy ;)
Line, la igjen en beskjed til deg på din blogg ;)

Anita sa...

Som du produserer!! Skjønner hvorfor du har så nydelig hage!! Kan man ta stiklinger av pelargonier nå?? Jeg har jo noen jeg har tenkt å formere, men vet ikke når dete r lurt? Må selvfølgelig vente til en dag det ikke er iskaldt, men.... Kanskje ta stiklinger som kan bo der ute?? Hjelp;0) Venter på lunsj besøk jeg:0)) Fortsatt masse igjen!

Anita sa...

De to roseknoppene som du har stukket var helt nydelige! Klem!

line sa...

Så godt å vite at du ikke er så langt unna - kanskje jeg kan få lurt med meg Anita på vårbesøk...

Elisabeth sa...

Anita, stiklinger kan du ta iløpet av februar hvertfall. De bør rotes inne i varmen, men så kan de gjerne så kaldt, bare det er over
+5 ;)
Og vårbesøk, det er bare koselig. Snart skal jeg ta masse stiklinger fra drivhusene, da blir det salg i haven ;)