onsdag 20. februar 2008

Bryllupsdag, besøk i Sverige og frøplantene..

Valentinedagen og bryllupsdagen ble behørig feiret ja. Herren kom hjem med både kokebok (lidenskapelig samler av slike..), langstilkede roser og ikke minst dikt. Jeg har fått dikt hver eneste bryllupsdag så lenge vi har vært gift, noe jeg setter utrolig stor pris på.

Ellers så er vi jo midt i vinterferieuke, ungene og jeg koser oss, og igår tok herren fri fra jobb og ble med oss på en tur til Sverige. Ekstra hyggelig var det jo at jeg også skulle innom min plantevenninne Susann, der ble servietter overlevert (pelargonservietter), og pelargoner ble overlevert tilbake igjen. En god handel!


Ikke minst måtte jeg kjøpe denne vakre gnomen, jeg som er en ihuga gnome-samler måtte jo ha en som henger i en huske.


Akkurat nå henger den utenfor utgangsdøren vår, men til sommeren er planen at den skal henge i våre gamle epletrær fra 1925. Der vil den passe godt. Det er så gøy å ha slike små minner fra gode venner, og Susann er en dyktig maler, så de er utrolig fine også. Spørs nok om jeg ikke må se på hennes måker til sommeren, de var ikke malt ennå, men jeg tror de blir kjempeflotte.




Ellers så vokser det og gror i mine såkasser. Pelargonene er blitt små lubbene planter nå, ikke bare 2 spireblader. Chilien har spirt, og nesten alle pelargonvillartene som jeg også har sådd, takket være frøgaver fra Susann, Tove og Karl og Kristin.




Ikveld har drivhuset blitt sprøytet av min gartnervenn, nå var det nemlig mer enn bare plantene som levde der inne *ler*

5 kommentarer:

Monica Therese sa...

Så deilig da med en fridag og Sverige tur med familien =) Kjekt at de grønne barna vokser og trives ;)

Hilsen fra landet sa...

Gratulerer med overstått! Kjempefin bok da, og så alt som spirer hos deg! :dåne:
Har sådd noen av frøene dine.
Men du: Hva er det du sprøyter med? Har "udyr" våknet til liv allerede nå?

Elisabeth sa...

Her sprøytes det nok med noe man må har plantesertfikat for å kunne bruke. Ikke spør meg hva det heter, men effektivt er det.

Anonym sa...

Gratulerer med vel overstått bryllupsdag! Så koselig å få dikt på dagen! Det er ikke mange som får tror jeg. Skjønner godt at du setter pris på det!

Gnomen var også kjempesøt.

Ha en fortsatt fin kveld!

Bertha sa...

For en vanvittig søt gnom!! =)