torsdag 30. august 2007

Om blomster oh Lord Bute!

Blomstene mine og jeg har ikke vært helt venner i sommer. Det skyldes vel at jeg fikk et hardnakket angrep av soppangrep på de, hauger døde og resten var tufse. Dessuten har jo ikke dette vært særlig til vekstsommer heller.regn, regn og atter regn..Men nå ser det jammen ut som om de som er igjen, og som har overlevd disse prøvelsene endelig begynner å ta seg sammen, og bli slik som man ønsker de skal være. Nemlig frodige og fulle av blomster.

Det er jo litt sent, men uansett godt.
Pixie Prince har endelig kommet ut med en utroig vakker blomst. Det er jo en symfoni i vakre, romantiske farger i den



Og Prim er ikke noe dårligere, skjønn den også.


Også har vi Voodoo da, helt i andre skalaen, dramatisk i fargene og utrolig vakker.



Tilslutt har vi juvelen, den vakreste av de alle, min Lord Bute.Oppkalt etter John Stuart, 3rd Earl of Bute (1713-1792) .Forøvrig han som anla Kew Garden i London. Og dessuten en en meget god venn av Kong George III.( der kom historienerden frem igjen..*ler*)Uansett, vakker er den , denne engelske pelargonen.










9 kommentarer:

Anonym sa...

Så flotte blomster du har!! Likte veldig godt den som heter Voodoo.

Hilsen minon

Anonym sa...

Kjempegøy å se bilder av alle de flotte plantene dine, godt skriver du også!

Unknown sa...

Nydelige, virkelig en fryd for øyet.
Innom og ønsker deg en God helg!

Hilsen fra landet sa...

Se der ja! De er kommet seg skikkelig jo. Her har vi frost om nettene nå faktisk, så jeg er begynt å ta inn blomstene... Litt vel tidlig da men.. :-(

Fru Dart sa...

Utrolig vakre blomstene dine. Får håpe ikke nattefrost tar knekken på dem enda. Her ble det liksom ikke noe av blomstene mine. Har kun en balkong, men pleier å plante endel. Men i sommer ble de ganske tufs. Får satse på en frodig og varm sommer til neste år. Ha en super helg *KLEM*

Petunia sa...

Har hatt en titt rundt på bloggen din! veldig mye koselig å lese og fine bilder! Otto er jo bare helt herlig! Kan godt forstå at han er et familiemedlem. Det er rart med det. Jeg har hatt mange kjæledyr og det er enkelte av dem som skiller seg mer ut enn andre med sin personlighet. Akkurat nå har jeg to katter og en hund og det er den ene katten, Todd, som er godgutten. Ikke misforstå, jeg er glad i dem alle tre, men det noe spesielt med han. Opp igjennom årene har jeg hatt alt fra små finker,undulater,dvergpapegøyer, katter og hunder. Ofte samtidig. Jeg hadde for noen år siden to undulater som hadde en spesiell allianse med den ene katten vår, Viggo. Han fikk lov å sove oppe på buret deres hvis de fikk lov å blukke pels fra han mens han lå der. Han lå og nøt det mens de nappet hår ut og laget et bol av det. Bolet ble ofte så stort at jeg måtte ta det ut, men da begynte de bare på et nytt. Ofte kallet de på han med en helt spesiell lyd som de aldri brukte ellers. Dyr er rare, men jeg kunne ikke levd uten.
Jeg kommer helt sikkert innom bloggen din igjen!
Ha en fin lørdagskveld!

Anonym sa...

Flotte planter alle sammen, men Pixie Prince overgår dem alle, heeelt nyyydelig.

Kobra sa...

Så mange flotte blomster du har!!! :)

Monica Therese sa...

Lord Bute er en av de vakreste blomstene jeg har sett på lenge.Syntes du har en helt utrolig hage,har aldri sett så mange flotte blomster på en plass.
Ha en trivelig uke =)