tirsdag 14. august 2007

Queen Elizabeth!




Min 40 års gave blomstrer, ja en av gavene får jeg vel si.


Jeg fikk en oppstammet Queen Elizabeth til min dag i juni, og nå står det i fullt flor.




Jeg synes det er så fint med slike gaver, de kommer igjen år etter år og blir et kjært minne.


Denne planten fikk jeg av min finske venninne og hennes familie, og det blir en gave som ikke blir glemt.


Jeg fikk både morell og plomme tre også, flotte evigvarende gaver, hvertfall lever de ut min levetid (håper jeg)




Rart sånn med gaver, noen ønsker seg smykker, klær, gavekort og den typen ting. Mens jeg ønsker meg ting å grave i jorden, helst ting som kommer igjen. Og heldig som jeg var fikk jeg mye av det til min 40 års dag.




Egentlig er det ofte de tingene som man husker best også, ennå husker jeg at rabarbraen vår ble gitt til mannen da han fylte 30...men ikke spør meg om hva annet han fikk den dager *ler*

9 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Akkurat gaver etter min smak ja!! Så kjempefin! Har aldri helt forstått hvordan man får til slike oppstammede planter egentlig men... nå har vi startet hagelag her, så da finner jeg det kanskje ut.
PS: Jeg nærmer meg forsåvidt den dagen du beskriver jeg også... *hviske*

Kudi sa...

Hehe, er godt gjort om du klarer å holde styr på hvor du har fått tak i alle plantene vertfall! klarer du det så er det jo ikke så farlig med alt det andre ;)

Queen Elisabeth er et tre med blomster? Det var veldig fint :)

Elisabeth sa...

Nei,oppstammede roser er igrunnen et mysterium formeg også, men fuksia har jeg faktisk greid å stamme opp selv.

Og....det et intet å hviske, det er helt greit å bli 40.Må faktisk innrømme at det var bedre enn åbli 30 *ler*
Lenge igjen?

Kudi.
Queen Elizabeth er en podet rosebusk;) podet på en slags rosestamme. Og noe må jeg holde styr på Kudi, viktig å bruke hjernen innimellom , selvom den blir mye brukt til plantenavn *ler*

Kudi sa...

Hmmm.. okai.. en podet rosebusk. *prøve å lære* Fin var den jo uansett!

Elisabeth sa...

Ikke sant?
Jeg synes den er supervakker, også står det rett ved drivhuset mitt og utenfor soveromsvinduet. Det første som møter meg hver morgen :)

Hilsen fra landet sa...

Veel, ja... det er over ett år igjen da men... Nesten litt synd - ellers kunne jeg kanskje ønsket meg drivhus jeg også - når man fyller rundt år! Skulle absolutt hatt det.
Ang. Black Peony: Sier selvsagt aldri nei takk til valmuefrø. Hva vil du ha? Har bestilt ganske mye morsomt fra raraväxter - bla. dufterter i nydelige farger og ringblomster i ferskennyanser og andre ting (unntatt gult og oransje). Har litt av hvert annet også.

Hilsen fra landet sa...

Ooops! Oppdatering: Fant ut at det var jo Black Peony som jeg akkurat fikk tilsendt i posten fra simo på P-nettet... så da har jeg det allerede! Men vi kan godt bytte noe annet vi! ;-)

Elisabeth sa...

Det kan vi.
Jeg kan sende den en liten frøliste fra haven når de begynner å modnes mesteparten. Du er Celia på pelargoniumnettet ikke sant?

Unknown sa...

Det var en flott gave *nikker*
Forøvrig så kunne man vel ikke gitt deg noe som passet bedre.

Nydelig Dronning. Lykke til med den :-)