søndag 12. august 2007

Flaggermusblomst!


Flaggermusblomst eller Tacca chantrierei, ja hva er nå dette for slags rariteter..

Saken er nok at undertegnede fant disse frøene igår i sin evigvarige leting etter morsomme frø. Og der sto denne pakken, men nesten er flaggermus på pakken og nærmest ropte mot meg. Den måtte jeg bare ha!

Det skal etter sigende være en inneplante, blomstrer først etter 2-3 år, altså en tålmodighetsplante også. Men du verden så spennende den så ut. Den kan aboslutt være verd å vente på.

Så dermed skal frøene i jorden idag, også får vi se.

Det er muligens ikke verdens beste tid å så på, men pytt sann, vi får pøse på med ekstralys under vintertiden.

Så karnskje om 2-3 år så blomstrer det en flaggermusblomst hos undertegnede....karnskje.....

5 kommentarer:

Kudi sa...

Oj, den så skikkelig spennende ut ja! Kuuuult! Gleder meg til oppdatering.. om 2-3 år. *dåne*

Elisabeth sa...

Tålmodighet vettu ;)

Kudi sa...

Jammen det får da være måte på! Er bra ikke alle planter venter 2-3 år.

Elisabeth sa...

Da må det hvertfall bli en lykkestund hvis man får den til å blomstre *ler*

Anonym sa...

Elsker planter <3
Vet dere hva? jeg har sådd noen flaggermusblomstfrø og jeg håper de snart begynner å spire! o.O
*hehe* Jeg er også en stoooor pelargoniumsamler og bruker masse tid til å se på og undersøke pelargoniumer. De er dritkule når alt kommer til alt xD