lørdag 11. august 2007

Rosenholm!



Tenk å bli så glad for en telefon...


Vel, det var akkurat det jeg ble da Kolsås hagesenter ringte og fortalte at de hadde skaffet meg en Rosenholm klatrerose.


Jeg hadde nesten gitt opp etter å ha ringt nesten over hele Akershus fylke for å spørre etter denne skjønnheten, men ingen kunne hjelpe.


Men på Kolsås så ga de er ørlite håp, de skulle spørre leverandør, og vips så greide de å skaffe skjønnheten.




Den skal vokse oppover et av mine gamle epletre fra 1925, ja mine frukttrær er nesten verneverdige.


De er gamle, store og flotte, karnskje ikke de som bærer mest frukt, men holdningen deres er majestetisk:)


Så oppover et av mine gamle trær skal den vakre Rosenholm få slynge sine herlige blomstrende grener. Jeg gleder meg til rose/epletre :)

5 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Oj! Så bra. Vet om du tok inn flere - og hvilken herdighetssone den har? Fant ikke ut av det... Skikkelig god følelse når man har planlagt noe, og så får realisert det! God service av dem å finne den for deg da! :-)

Elisabeth sa...

Den har sone H6, så den burde ikke fryse med det første.
Og nei, de tok inn bare 1 til meg, siden jeg bestilte den av de.

Men jeg kan absolutt anbefale Kolsås hagesenter, der får man alltid god service av fagfolk, og de prøver å skaffe det meste du ber om.
Og nå har de 50% på alle frø..;)

Jeg gleder meg til neste år da man virkelig kan begynne å se den klatre.
Det er et fanatastisk skue når den henger i treet full med blomster..(det er nemlig en i nabolaget som har et slikt tre)

Kudi sa...

Åe, det hørtes skikkelig tøft ut!

Elisabeth sa...

Jepp, og til neste år får du komme å se på den selv Kudi ;)

Kudi sa...

Jaaa! Det var igrunnen bra at jeg ikke har anledning til å komme før det!