tirsdag 7. august 2007

Dahlia



Tusen takk til alle som legger igjen kommentarer. Det setter jeg veldig stor pris på, alltid gøy når noen forteller om egene erfaringer med noe jeg skriver om, eller bare en koselig liten hilsen :)





Dahlia, ja tenkt at noen rare knoller kan blir så nydelig iløpet av noen korte sommermnd. Og ikke minst år etter år komme igjen bare man husker å ta de inn om vinteren.
Mine er kjøpt iår, salg på plantasjen (atter engang) *ler* faktisk ble de solgt ut til 70% avslag.



Jeg kjøpte nå 17 pakker, hadde egentlig ikke så stort håp om at alle skulle komme, men til den prisen kune man jo prøve.



Og som de har kommet.


Jeg tror det bare var 2-3 knoller som ikke har spiret, så nå får de navn på seg etterhvert som de blomstrer. Har nemlig gjemt på omslaget med bilde og navn, kjekt å ha.

Og selvsagt skal alle graves opp og legges i kald kjeller, for disse blomstene er jammen utrolig fine og ikke minst takknemlige og lette planter.

Håper etterhvert å få byttet ttil meg noen skikkelig gamle knoller, det må jo være utrolig morsomt å ha noen historiske gamle dahliare *drømmer*


Og bilder er lagt ut over de som har startet blomstersesongen.

4 kommentarer:

Kudi sa...

Jeg får utrolig lyst å se hagen din. Er det bare til å kjøre og leite etter den med mest (og fineste) blomster?

Hilsen fra landet sa...

Det var egentlig en ny blomst for meg! Spennende. Men høres litt pes ut å måtte finne igjen løkene og grave dem opp om høsten da... :-D

Elisabeth sa...

Kudi, det er bare åkomme det vettu. Te serveres i haven alltid ;)

Landliv,
det er knoller, og det er faktisk ikke så vanskelig å finne de igjen. Ligger ikke så altfor dypt, og minner om poteter. Det eneste problemet er å huske det, før kulda tar de..*ler*

Kudi sa...

Vi får se neste sommer ;)