søndag 12. august 2007

Jeg og mine frø..

Jeg leter etter frø litt overalt og da veslas venn kom hjem her med en ganske rar frukt, ja da måtte jeg jo bare plukke frø, og så de.


Etter litt leting så fant jeg ut at de hadde det klingede navnet Pitahayakaktus eller Hylocereus Undatus.
Det var ikke dårlig navn..


Jeg hadde egentlig ikke altfor store forhåpninger, jeg vet jo at mange av disse eksotiske fruktene bruker lang tid på i spire. Men så, bare etter 1
uke, ja så tittet den første grønne spiren opp, og
derettter har det fortsatt.



Skal se det blir masse små Pitahayakaktuser i heimen, ja karnskje t.o.m noen småplanter som man kan bytte bort ;)





Kommer flere bilder etterhvert som den lille spiren vokser og gror..

7 kommentarer:

Kudi sa...

Det var en veldig tøff frukt.. er spent på om dine vokser og blir like tøffe!

Elisabeth sa...

Det skal bli en slags kaktus..vi får se *ler* Spennende blir det hvertfall.
Og Kudi..nå har jeg også greid og oppdage din blogg *flau* det tok sin tid...

Anonym sa...

Den kalles forøvrig Dragefrukt til vanlig, blant de som ikke bruker Pithaya, that is. Den er noget kjedelig i smaken, mens konsistensen minnner om kiwi :)

Hilsen fra landet sa...

Så gøy! Har en venninne som sår så mye spennende. Jeg er ikke så flink til å få det til, men har blitt litt modigere i det siste,- vi har bestilt masse frø fra raraväxter som skal sås i høst og til våren.

Kudi sa...

Dragefrukt var mye enklere å uttale!

Elisabeth sa...

Noterer meg dragefrukt, jeg visste ikke at den het det..*ler*

Frø er gøy, gjem på mye av det du tar ut av frukten også, det blir masse morsomt.
For ikke å snakke om kommunens blomsterbed nå utover, masse frø som bare venter på plukking..;)

Monica Therese sa...

Så bra da,tusen takk for tipset =)
Tror jammen jeg må prøve det jeg !!