onsdag 8. august 2007

Regnbuen, og en gryte med gull..



Det heter det jo i eventyren, men noen gullgryte fantes ikke her idag.


Men en fantastisk regnbue dukket opp, så utrolig skarp og klar i fargene.Og heldigvis fant man kameraet og fikk foreviget herligheten.





Man blir like fasinert synes jeg hver gang man ser en regnbue.


At himmelen kan produserer slike farger og sette de sammen i en bue rundt himmelen.


Da jeg var liten trodde jeg fast og bestemt på at det var en gullgryte ved enden av buen. Og det resulterte i div utmarsjer fra hytta på Tjøme for å finne herligheten..Jeg tror nesten foreldre ble litt lei av utforskertrangen noen ganger..*ler* Særlig når undertegnede rotet seg alt for langt hjemmefra, og ble derfor borte mye lengre enn det som var lov..Ja, dette var jo før mobiltelefonen hang rundt halsen på hvert eneste barn..;)


Men jeg fant ingen gullgryte, men fikk meg mange fine turer og naturopplevelser.

Karnskje det rett og slett er gullet, en opplevelse som er gull verd..:)

5 kommentarer:

Kudi sa...

Regnbuer er fantastiske! De er bevis på hvor perfekt kombinasjonen av regn og sol faktisk er.

Hilsen fra landet sa...

Takk for stemningsrapport! Og tusen takk for tipset om klatrerosen! Mamma har bursdag i dag, og har gitt henne Clematis "The President" som skal klatre i et epletre som skal sages delvis ned (brukes som klatrestativ. Da er det plass til en klatrerose også - skal google den nå ;-)

Pulsatilla sa...

Hei! Fant deg via landliv - hyggelig blogg du har, må si jeg ble virkelig imponert over pelargonium"trærne" lenger ned - for en størrelse på dem. Mine blir virkelig puslete i forhold. Legger deg på lista over blogger jeg kommer tilbake til! :-)

Elisabeth sa...

Tusen takk, jeg blir alltid glad for hilnser og enda flere besøkende :)

Lalla sa...

Ja, regnbuen er et spesielt værfenomen. Har alltid hatt et normalt forhold til den helt til i sommer. Vi var på hytta på Skeikampen. Vi hadde vært nede i Lillehammer og handlet som vanlig, og var på vei opp i fjellet igjen.

Vi så regnbuen og jentene satt i baksetet og fulgte med den for det så ut som den bare kom nærmer og nærmere, og dette har vi aldri opplevd på så kort distanse før. Det merkelige var at den plutselig før vi visste ordet av det var midt på panseret på min side!

Jeg skvatt og det gjorde de andre også, helt utrlig syn....trodde faktisk ikke dette var mulig engang. Og det bare kom ut av meg "Skatten er faktisk oss" Vi må sette pris på livet og hverandre! Og en skatt er ikke bare penger, det er ikke det viktigste i livet, men det glemmer de fleste av oss. Gryta det var bilen, og skatten det var livene inni den, det var moralen for oss....dette var for meg et lite svar fra oven da...;-)