onsdag 29. august 2007

Kvilheim.

Min kjære kom hjem idag med en gave til meg. Et håndlaget emalljeskilt med navnet på huset vårt på.


Dette er noe jeg har ønsket meg lenge, siden huset vårt opprinnelig het dette for mange år siden.

Jeg er så historie engasjert, så da jeg oppdaget dette gjennom samtaler med tidligere eier på 90 tallet at huset egentlig het det, ja da har det kvernet i hodet mitt at det måtte være gøy å ha en skikkelig gammeldags emalljeskilt med navnet på.

Og dermed har min kjære bestilt dette fra et firma i Moss og idag kom han hjem med det. Gjett om jeg ble glad!

Nå skal det behørig henges på veggen ute, ja så fort det slutter å regne da..*ler*
Dessuten har jeg fått fingervantene fra FruDart idag, og de var superfine.
Passet kjempefint også var de jo bare så søte. Min 14 årige datter mente no at det ene paret var hennes ;)
Jeg er hvertfall kjempeimponert over strikkekunskapene til FruDart :)

13 kommentarer:

Anonym sa...

kult med eget navneskilt på huset. :)

Kudi sa...

Tøøøøøøft! Og så fint navn! Jeg kjente jeg nesten ble mindre stressa med en gang. Det var et veldig rolig navn.. I like it!

WhiteVintageDreams sa...

åh vilken omtänksam och gullig käresta du har :).
Tack såå mycket för dina alltför snälla ord :).
Kram

Fru Dart sa...

Så flott at de passet, og at posten fikk de fram så fort. Sendte dem på mandag.
Det var da et koselig navn på huset. Og knallstilig med eget skilt da.

Elins Cards and other handscrafts sa...

Det var ett herlig skilt. Artig at han hadde bestilt det uten at du viste det da :o)

Unknown sa...

Så utrolig fint det skiltet er.

Anonym sa...

Kjempe fint navn på huset.Etter det jeg husker passer det kjempe bra.

Elisabeth sa...

¨Så du har vært på besøk før, nå ble jeg nysgjerrig ;)

Hilsen fra landet sa...

Så heldig du er - snill mann som skaffer akkurat det du ønsker deg - i akkurat riktig stil!! Utrolig sjarmerende skilt... veldig få som lager sånt nå for tiden!

Anonym sa...

Jøss, det var kreativt! Skjønner du ble glad for den gaven.

Jeg tror faktisk at jeg aldri har sett noen ha navn på huset sitt før. Bare "spesielle" steder som spisesteder, turistatraksjoner osv.

Veldig bra!

Hilsen minon

Anonym sa...

Jøss, det var kreativt! Skjønner du ble glad for den gaven.

Jeg tror faktisk at jeg aldri har sett noen ha navn på huset sitt før. Bare "spesielle" steder som spisesteder, turistatraksjoner osv.

Veldig bra!

Hilsen minon

Monica Therese sa...

Skikkelig stilig skilt,er ikke alle hus forunt med eget navn =)

Kobra sa...

Kjempefint skilt!! :)