søndag 2. september 2007

Pelargongele!

Ikke bare er den vakker denne pelargonen, men nå kan man da også lage gele på den.

Ja, ikke alle pelargoner selvsagt, men duftpelargonen `Gravolens` blir en nydelig gele.


Jeg har en gammel Gravolens, arvet etter mormor, og en trofast sliter i heimen.
Den blir også kalt dr Westerluns blomma , fordi en Dr Westerlund(1839-1924) i Sverige hadde stor tro på at alle burde ha en slik i sykerommet sitt. Da skulle man bli fortere frisk.

Sannheten er vel mere at det tok bort noen av lukten som ofte kunne være på et innestengt sykerom slik at det var hyggeligere å være doktor også ;)


Uansett, her er geleen min. Flere gaver til venninner og bekjente

5 kommentarer:

Kudi sa...

Oh, fancy farge!
Og det med blomst på sykerommet er viktig det.. svenskene er flinke på miljøpsyk!

Fru Dart sa...

Så stilig med hjemmelaget gele. Blir nok godt mottatt. Ha en super hobbyuke c",)

Hilsen fra landet sa...

Høres spennende ut det prosjektet der... kan det lages av andre duftere tror du? Jeg har Coca-Cola/Toronto f.eks. Mannen min er colaoman... kanksje jeg kunne tilby han colagelé i steden?! ;-)

Anonym sa...

Så koselige venninnegaver da, må være utrolig hyggelig å få en oppmerksomhet som er laget med hjertet. :)

Fru Keilegavlen sa...

Så utruleg kjekt med heimelaga gele!! Blir nok godt motatt!! Ønskjer deg ei flott helg!