søndag 30. oktober 2011

Statusoppdateringer og forgiftet sagflis…..

Jeg vil atter tilbake til sosiale medier og da facebook spesielt. Jeg forundres stadig over statusoppdateringer, og særlig alle som deler meldingene som går som farsotter over vennelistene .

For 1 uke siden var det forgiftet sagflis som gikk som dominobrikker rundt i statusfeltet.Noen skulle ja lagt ut forgiftet sagflis i Oslos gater, og fler og fler hunder ble angivligvis syke. Fler og fler kopierte og det var ikke grenser til opphisselse..ja sågar hadde 2 hunder dødd av sagflisen tilslutt.Sannheten var at flisen hadde blitt lagt ut som sporing for en eller annen klubb, veldig uskyldig, og overhodet ikke det minste farlig..

Disse “humoristene” som skaper disse farsottene, jeg antar at de ler brokk på seg bak en eller annen skjerm. Jo, det er dårlig humor, men verden og tydligvis folk på FB vil bedras, og jeg spør meg stadig om det ville være litt lurt å være litt kritisk til hva man velger å dele i sine statusfelt.Utenomjordisk

3 kommentarer:

RoseSommer sa...

Er det noe rart jeg ikke liker FB?
God søndag til deg. Og følg med i kveld, da tror jeg jammen jeg skal få lagt ut bilder av vårt nyoppussede kjøkken. (Er så opptatt av det at en skulle tro det var Statsbygg og restaurering av Slottet vi snakker om her! Sorry :-)

Vivishagerom sa...

Fikk ikke med meg flisa på FB, men et innslag på TV ble det fortalt at det bare var merking. Folk har kanskje for lite og holde på med :)

Elsa sa...

Jeg fikk med meg innslaget på TV om sagflisa:) Nå undrer jeg meg på hva blir det neste oppblåstinnslag i media;)