søndag 6. april 2008

Det går i ett...

Som dagene bare fyker avgårde, det er liksom for lite timer i døgnet når det blir vår i heimen.

Bare å potte om alle mine små frøplanter (som nå begynner å bli store) tar tid. Og når 250 pelargoner også skal få ny potte og jord, ha da går no`dagan *ler*



Ellers så har jeg laget et pelargonalbum, hvor jeg legger ut alle mine bilder av pelargoner. Kjekt å ha som oppslagsverk for meg og karnskje for andre.
Her er hvertfall linken, http://picasaweb.google.com/Haallman1
den blir oppgradert nesten daglig for tiden. Tar bilde når plantene blomster.
Mange av disse bildene jeg har lagt inn nå er fra ifjor eller året før, ikke alle pelargonene har jeg lengre, men flesteparten er i mitt eie ennå (heldigvis)

Ellers er drivhuset snart så fullt at undertegnede vurderer et stiklingsalg i haven *ler* Jeg har jo sådd og sådd, så her er det digitalis, nicotiana, tagetes, valmuer (18 forskjellige typer), portulakk dob, datura, ipomea (5 forskjellige typer), nemophila (4 forskjellige typer)...ja og mye mye mer.. T.o.m Wisteria (Blåregn) har jeg sådd *ler* Utrolig morsomt, men du verden så mye småplanter det blir når man prikler de om...
Vel, der er hvertfall forklaringen på mitt fravær om dagen. De går nemlig i ett med jord, plantebytter, ompotting og annet nevenyttig arbeid *ler*

7 kommentarer:

Demeter sa...

250 pelliser?!!?!? Wooooow altså! Ja da skjønner jeg at dagene flyr med ompotting og prikling av andre frøplanter. Kjempeflink er du!

Kos deg videre! :D

borghild sa...

Ja jeg skjønner godt at du har nok å henge fingrene i... Og jeg som har nok med det ene plantebrettet! Men det har vel med interesse og prioriteringer å gjøre, en har tid til det en har lyst til...:-) Klem B:-)

Monica Therese sa...

Da sitter vi her og venter på at bildene skal komme på bloggen din =) Du har alltid så vakre bilder å vise frem!!

Elisabeth sa...

Ta en tur i fotoalbumet, der ligger det mengder..;)

Mita`s hjørne sa...

250 stk... imponerende...
Jo, du - har sådd og sådd her også - og funnet ut at drivhuset kommer til å bli alt for lite, når alle skal ha hver sin potte... Men morro er det jo å se at plantene vokser da... bruker foresten pappkopper til å plante de i jeg...
I dag har vi en strålende dag her, sol... hærlig...

Ha en koselig dag og uke...

Anita sa...

250! Å milde!! Ha stiklings salg du, men en helg det passer for meg;o) Lykke til i våren! Klem!!

Hilsen fra landet sa...

Gjett om jeg skal kikke i albumet ditt nå!! Her blomster ikke så veldig mange enda.. og jeg har vært flink og fjernet endel blomsterknopper på småplanter. Men SNART står det nok i fullt flor, om enn ikke så tallrikt som hos deg da ;-)