torsdag 26. juli 2007

Det evidelige været..og litt frø..

Jeg kan ikke la være å komme inn på dette været enda en gang. Det regner og regner og en stakkar blir nesten så solhungrid at man snart må finne frem sollampen til både meg og plantene.

Vanskelig å tro at man befinner seg i juli, når temp og luftfuktighet indikerer september..Vel, været kan man ikke gjøre noe med, annet enn å klage over da..


Undertegnede har faktisk begynt å tenke julegaver (da kan man tenke seg hvor vær- syk en stakkar er). Selvsagt skal det lages til venninner, og jeg bør vel karnskje ikke skrive her hva jeg skal lage.

Fikk forresten et spennende spørsmål fra en en meget flink quiltevenninne idag, hva slags type stoff jeg likte...dette kan tyde på en flott gave.

Og jeg er jo selvsagt ikke spent (ljugekors)


Heldigvis har jeg mine plantebyttevenner, slik skjønner hvertfall hodet mitt at det fortsatt er sommer..dessuten driver jeg og planlegger frøsanking.

Mine sorte og rosa valmuer skal det hentes masse frø fra, dessuten fra Maurandya, ringblomst, erteblomst (se bilde).
Så blir det frø av Nemophila, både sort og hvit, ipomea og noen tobakksplanter. Dette er hvertfall hva jeg vet foreløpig.

Men jeg er en rev i kommunens blomsterbed også jeg utover høsten, kniper av frøkapsler på de plantene jeg liker....

Ingen kommentarer: