onsdag 30. januar 2008

Endelig første frø i jorden!!!

Idag har jeg sådd de første frøene for iår, og har valgt å starte med pellisene.
De jeg har sådd er::

P.Black velvet
P.white orbit
P.appelblossum orbit
P.geranimo'
P.Moulin Rouge
P.black velvet salomon
P. avanti salomon
P.hollywood
P.white peach
P.Black velvet red
P.black velvet appleblossum
P.orange
P.maverick star
P.picasso
P.scarlet orbit
Dessuten skal jeg så noen villarter
P.acetosum
P.hirtum
+ endel andre villarter.

Jeg tenkte også å så noen frø fra en venninne som bor på Kanariøyene, hun sendte meg noen frø i julegave.

Phoenix Dactylifera
Strelitzia Reginae
Lagerstoemia Ingica
Ser ut som palmer og trær.. , ja bortsett fra papegøyeblomsten da

Tenkte også å så
Afrikansk fuglepepper "Zimbawe Bird"
Chilipepper "Early jalapeno"


Dessuten har jeg hatt en liten ompotting på endel av mine coleusbarn som jeg sådde i fjor høst, de begynner å komme seg nå, og meg litt større potte og ny jord så blir det enda mer fart i sakene håper jeg :)

4 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Da er du i sving!!! Så herlig.
Men hvilken er det du har i headingen din!!! Den ser nydelig ut! Flott bilde!

Elisabeth sa...

Tusen takk, bilde er av
"Pixie Rose", en vakker stjernepelargon ;)

Demeter sa...

Gurimalla, det rykker i såfingrene etter å ha lest dette altså! Som jeg gleder meg til å så! Jeg tror jeg må kjøpe meg en jordsekk i dag, og så noen pellisfrø hvertfall :D

Anita sa...

Åh! Så flink du har vært! Hmmmmmm! Lurer på om jeg skal ha grønnsaker i det hele tatt i år jeg! BLir jo bare sneglemat jo, sukk!!
Ha en flott helg!
Klem fra ANita