torsdag 27. desember 2007

Slik har min desember vært!

Du verden som tiden flyr, ja desember har rett og slett bare kommet og nesten gått i rekordfart.Jeg som hadde store planer om daglig blogging, med store og små adventsting, men det ble det visst heller liten tid til. Men så trøster jeg meg med det da at det har blitt mere tid til RL, store og smågleder med venner og bekjente, samvær og kos, akkurat slik en god advent bør bestå av!

Tusen takk til dere alle for koselige julehilsner, og beklager at jeg ikke har vært innom bloggene deres på en stund.Men snart er det nytt år, og nye muligheter. Uansett vardet utrolig fint å komme inn på hjemmesiden min idag og finne så mange som hadde tatt seg tiden til en liten hilsen til meg. Jeg leser alt med like stor glede, nok en gang takker og bukker jeg.

Så var har så skjedd i min desembermnd, jo det har vært masse samvær med gode venner, tur til julemarkedet på Folkemuseet har det også blitt.Det er en tradisjon blitt for oss, og like fint hvert eneste år.


Stua har blitt ferdigmalt, og fra og ha en "villmarkstue" med trepanel som har blitt temmelig mørk, ja så har jeg fått en herlig lys stue som går i gråtoner. Det var 3. og siste stue som nå ble pusset opp, og det er jammen deilig!


Julekaker og gotter har blitt laget, ungene mine har blitt så store og flinke at dette tok de nesten over for mor, og ja det er en stolt mor som har bivånet det hele. Godt at de har lært alt dette, det kommer godt med når de en gang skal forlate reiret.

Ellers har jeg lagt masse tid ned i å pakke inn julegaver på en fin måte. Det er så koselig med gaver som er pakket inn på flotte måter. Det er noe jeg setter pris på selv, så iår ville jeg gjøre stas på andre ved å være litt "flink" selv. Silkebånd, pepperkakeformer, trehjerter og andre saker har blitt brukt til dekorering, ved siden av flott papir. Det har vært utrolig morsomt, og ikke minst artig å gode tilbakemeldinger fra mottagerne.

Nå er det meste av sosiale ting over for denne julen, det siste gjestebudet var igår, da serverte jeg ribbe, pinnekjøtt og annet deilig pålegg i en julebrunsh. Alltid gøy å samle kjære til god mat og gode samtaler


Nyttårsaften ligger litt på vent, vi får se hva vi ønsker og orker. Vi har det litt slik i heimen, noen ganger er det nemlig litt godt å bare puste ut og ta det nye året imot i fred og ro.


Årets juletre må jo med, og pakkehaugen også. Her ble det pakket opp til sene kvelden.

4 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Hei og tusen takk for hyggelig hilsen.Må si du hadde litt av en pakkehaug under treet ja,fint tre også.Du har fått gjort mye som har pusset opp stua og greier til jul.Mye jobb med slikt,men artig når man er ferdig.Håper du får slappet skikkelig av nå på tampen av jula.Ønsker deg og dine en fin romjul og nyttårshelg.Klem fra meg:o)

Anita sa...

Såå deilig å få pusset opp ferdig!!
Nå er det bare og kose seg videre og vente spent på at en ny pellis sesong er på vei! Jeg er redd de fleste av stiklingene jeg fikk av deg har avgått med døden:o(
Men vi får nå se!
Klem Anita

Demeter sa...

Høre sut som du har hatt en herlig adventstid! tusen takk for den flotte julegaven, pepperkakeformen ble jublende tatt imot! Krokodillepepperkaker er stor stas. Merkelig nok så var det tomt for pepperkaker før jul, så de har nok smakt ekstra godt i år *fnis* Og såpene dine ligger her og sprer godlukt på rommet *sniffer inn deilig lukt* Pynten jeg fikk henger sirlig på juletreet vårt :D

Ønsker deg og dine en fredelig nyttårsfeiring og de beste ønsker for det nye året!Må det komme flere pelargoner din vei så de får bo hos deg i det fine drivhuset ditt :D

Klem fra Kristin

Hilsen fra landet sa...

Hyggelig å høre fra deg.
Klart at du må ta bloggingen når du har tid og føler for det!! Vi venter på det vi vettu!

Er nok lurt å forsøke å slappe av litt i julen også - selv om det er koselig med sosiale aktiviteter er det for meg også godt å kunne krype opp i sofaen og se en film og ikke ha planer.