tirsdag 3. juli 2012

MAT!

Det vokser mat i hagen, deilig grønnkål, nydelig palmekål, asparges ert, vanlig erter, bønner, masse urter og ikke minst tomater og chili. Jeg gleder meg så masse at det er nesten så jeg må vurdere litt vegitarlivstil når alt er klart. Men jeg må nok bare innse at det blir med tanken, det er noe med dette kjøttstykket som smaker så godt. Men en ting er sikkert, grønt og sunt tilbehør, ja DET blir det!

Hagen i juli 2012 027Hagen i juli 2012 028

Mange av ertene og bønnene har vakre blomster. Da kan de jo også nytes før det blir nytesle for ganen Smilefjes som blunker 

Hagen i juli 2012 024Hagen i juli 2012 031Hagen i juli 2012 032Hagen i juli 2012 034Hagen i juli 2012 035

Chiliene er i full fart og jeg gleder meg til å smake på alle sortene, det kan bli en veldig sterk sommeropplevelse på mange måter Smilefjes som rekker tunge

Hagen i juli 2012 039Hagen i juli 2012 041Hagen i juli 2012 044Hagen i juli 2012 047Hagen i juli 2012 052

Tomatene vokser også dag for dag, og jeg planlegger årets tomatsauser. Fryser`n er klar og bokser innkjøpt!

Hagen i juli 2012 053Hagen i juli 2012 054Hagen i juli 2012 057Hagen i juli 2012 055Hagen i juli 2012 059

Tallerken

5 kommentarer:

Marit sa...

Så flink du er til å dyrke grønnsaker! Dette var mange sorter på en gang. Tenker du gleder deg til å høste inn alt sammen :-)

Vivishagerom sa...

Her var det mange herligheter! Du er så utrolig flink til slik, så spørs om jeg må ta meg et kurs hos deg!

Kos deg! Klem

Turid sa...

Deilige grønnsaker :) Det aller beste er å tusle ut i egen hage å plukke middag.
Nyt sommeren.

Edgar sa...

Så dyktig du er på å dyrke mat :)
Mye spennende her.
Utrolig farge på den chili'en!

Merethe sa...

Kjære Elisabeth nå har jeg tittet i bloggen din om du har lagt ut noen oppskrifter på dine deilige tomatsauser, men jeg finner ingen...enten har jeg øynene i veien :)og ikke leita bra nok... Nå begynner tomatene å komme.... For meg ser plantene mine store ut :D gøy dette. Hva gjødler du med underveis for å få mest mulig frukter?For de må jo ha godt med næring eller?
God lørdag. klem Merethe