onsdag 7. november 2007

Kalenderen ferdig...

Jeg er vel ikke den ivrigste på bloggen min om dagen, men det er travle dager i heimen. Julegaver skal fikses, også er jeg så glad i å lage ting til jul også..

Iår har jeg jo drevet med min omvendte julekalender, dvs at det ikke er en kalender som henger som en tom skinnfille når juelaften kommer, derimot en kalender som blir mer omfangsrik for hver dag som går mot jul.

Altså en krukkelise frem hver dag, og når julaften kommer så står det 24 stk fremme. Det er en julekalender som passer mor!


Mitt andre prosjekt iår er julekule engler, jeg synes de ble ganske kule jeg da ;)

Det blir endel timer i kjelleren, og enda er ikke lys støping og såpelaging igang. Altså masse og glede seg til!

Jeg regner med at hobbyrommet blir mitt fristed om ca 14 dager, da kommer nemlig malere inn og skal male den ene stua vår, og jeg tenker å "flykte" til kjellerrommet. Det kan være godt å være der istedenfor og ramle over malere og malingspann.

Men så var det all ryddingen før den tid da.........

10 kommentarer:

Anita sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Den julekalenderen din er sååå søt!

KLem ANita

Hilsen fra landet sa...

Næmmen!!! For et arbeid da! Kjempeflotte og stemningsfulle! Men du... jeg forsøkte meg på såpelaging etter inspirasjon fra deg tidligere i høst.... det gikk ikke så bra. De ble både stygge og rare og luktet litt rart... Tror jeg trenger noen flere tips!

Demeter sa...

Den julekalenderen er bare den RÅESTE jeg har sett! Så genial!Send over litt kreativt støv til meg også, det skorter på det om dagen her gitt....sukk!

Elisabeth sa...

Luktet de rart..?
Hmm, men du brukte ferdig såpebase som du smeltet i vannbad og tilsatte eterisk olje når du hadde tatt av såpebase en varmen..?

Hmm..rare greier. Kan du ikke skrive hvordan du gjorde det, da er det lettere å se om du har gjort noe feil, eller om du rett og slett har vært uheldig ;)

Takker og bukker for all rosen *rødmer*, og blomstermamma, kreativt støv er send avgårde med stormen idag, burde være fremme hos deg NÅ *ler*

Kudi sa...

Ååå, så fine og søte og tøffe! Skikkelig stilig julepynt, kan lett se for meg at det blir fint hos dere til jul! =)

Bertha sa...

Jeg har spesielt sansen for de julekule englene dine. Hvor utrolig livaktige de er!! Har du designet dem selv?

Vigdis sin hobbykrok! sa...

Såååå fin julepynt du lager...Du er no så utrolig kreativ å da..!!!

toneh sa...

Så masse fine nisser! Får rent julestemning av å lese bloggen din! Ha en fin uke!

Elisabeth sa...

Takker og bukker.
Julekule englene har jeg funnet på selv ja, mye prøving og feiling, men tilslutt fikk jeg det til. Ja selv opphenget er på plass nå ;)

Tusen takk for alle koselige innspill, jeg er kjempeglad for alle tilbakemeldinger jeg får *klem*

Elisabeth sa...

Takker og bukker.
Julekule englene har jeg funnet på selv ja, mye prøving og feiling, men tilslutt fikk jeg det til. Ja selv opphenget er på plass nå ;)

Tusen takk for alle koselige innspill, jeg er kjempeglad for alle tilbakemeldinger jeg får *klem*