mandag 5. desember 2011

5 desember, juleblomsten asalea

Asalea, kanskje den fineste juleblomsten jeg vet om. Problemet er bare å huske vanningen, tørker den, så er nemlig den planten ferdig.

Jeg pleier å sette mine på en stor klump oasis, men vannbeholdning i bunnen på potta. Da har man en sikkerhet hvis man skulle glemme planten en dag eller to.

Den liker heller ikke å ha det for varmt, så sett den langt unna varmepumpa Smilefjes som blunker

Adventskalender bilder til blogg -11 010Adventskalender bilder til blogg -11 009

4 kommentarer:

RoseSommer sa...

Hei, FOR en flott asalea! Eller det må være 2? Kjempestor og flott iallefall.
Lyst på appelsinkonfekt?
Jeg linket direkte fra navnet på den i bloggen min, men du kan få linken her:
http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?932

Det ble en veldig voksen smak på dette godteriet, og appelsinskall-bitene kunne kanskje vært mindre. Når jeg skal servere dem kommer jeg til å skjære dem opp i ca 3 cm store stykker. Det er en passe munnfull å tygge på. Moro å prøve noe nytt.

krepsemor sa...

Nydelig farge på din Azalea! Smart å sette den på oasis, og ha et vannreservoar i bunnen =) Det pleier jeg også å gjøre med mange potteplanter!

Aase sa...

Tusen takk for den jeg fikk av deg. Den lever enda. Jeg flyttet den vekk fra radiator slik at den får en større sjanse.

Britt sa...

Så kjempe flott den var, ja Azalea er også min favoritt til jul :-)