torsdag 15. desember 2011

15 desember, appelsinsukker.

Jeg vandrer mye rundt på blogger og matoppskriftsider og da kom jeg over denne supre oppskriften så måtte prøves. Tanken er at det skal brukes som julegaver sammen med litt løsvekt te og en søt kopp.

Jeg har brukt skall fra økologisk appelsin som jeg har tørket over natten i urtetørker`n min. Deretter har jeg malt det helt fint i en liten urtefoodprosessor, og blandet det inn med vanlig sukker.

Det dufter himmelsk og passer like godt i en tekopp som i en kakeoppskrift. Sikkert god over litt friske bær også, valgene er mange. Man kan jo også gjøre som meg å bruke mesteparten som en koselig gave Smilefjes

Adventskalender bilder til blogg -11 021

2 kommentarer:

RoseSommer sa...

Får vann i munnen! Ser deilig ut.

orchis sa...

Takk for tipset!