søndag 12. april 2009

Påskedager.

Påskedagene har vært herlige. Hagen begynner å komme frem, snøen går, snøklokker står i flor, og primulaer har startet å vise sine lysegrønne blader. Ja, i det hele tatt er det godt å være mennenske. Trekkfuglene sees stadig i formasjon over himmelen, og jeg bytter jord på mine kjære pelargoner. Ja, ikke alle da, men noe får litt ny frisk jord, og kanskje en litt større potte. Et herlig arbeide, hvertfall når den kan blir musikksatt av småfuglene som kvitrer fra  syrinhekken. Mannen i huset har tatt bekjæringsaksen fatt, og både epletre og lindehekkk har fått en sedvanlige vårklipp. I det hele tatt våkner hagen til liv, og vi med den.

Dessuten har nye pynteting kommet opp i haven, denne gangen en liten herlig frosk, fått av venninne J, og når jeg fikk den vakre hagedronningen av min kjære, ja da måtte de bare på veggen sammen. Hagedronningen var del av påskeegget fra min kjære, han vet hva fruen setter pris på ja ;) Når jeg ser på dronningen og frosken sammen, ja da måtte jo navnet  bli Mãrtha og Ari *ler* Royalist som jeg er.

Pelargoner 09 009

Ellers er påsken for oss påskekrim, og når NRK varter opp med Poiret, ja da er undertegnede solgt. Jeg er nemlig en stor fan av Agatha Christie sine udødelige krim mysterier, det er nesten høytid foran tven når slike saker sendes. Og selvsagt kan man ikke se krim uten litt påskesnop, det får heller være med bikinisesongen iår også *ler*

6 kommentarer:

Elsa sa...

Ikke vanskelig å skjønne at du storkoser deg:-)
Her i huset må vi også ha med påskekrimmen, og med nogo attåt;-)

line sa...

Ja det er så godt å se at snøen smelter og krokus og andre vårløk titter frem. Vi har en herlig tid i vente...

IngunnBW sa...

Den frosken minner meg på at jeg skulle kjøpe en terapifrosk...jeg lider av dypt inngrodd forskefobi... Den så veldig naturtro ut!

Som vi koser oss med denne årstiden og alt som spirer og gror :)

Merethe sa...

Så fine gaver du har fått. :)
Deilige dager nytes nå på våren.

Ellen Walnum sa...

Fantastisk bilde av de "kongelige" . lol.

Her er Poirot også litt "høytid". Det er liksom ikke noe annet som kan måle seg med ham når det gjelder påskekrim.......

Hilsen fra landet sa...

Har ikke engang oppfattet at det var Poirot jeg da... enda jeg pleier å synes at det er veldig bra og "påskete".

Er oppe i G-dalen igjen jeg nå, og her er det masse snø enda!! Var på Bekkestua for et par uker siden, - sentrum der er så koselig og vi liker å dra i Nadderudhallen med barna - virkelig vårstemning der ja!