onsdag 30. januar 2008

Prestetre og P. Tomentosum ;)

Jeg var så heldig å få en prestetrestikling av en plantevenn i høst, og det vokser og slynger seg avgårde så nå har den fått ny potte med stativ til ;) Utrolig voksevillig er den hvertfall, og jeg gleder meg til å følge den videre.

Dessuten truer min P. Tomentosum med å nå taket i karnappvinduet mitt , det er rene juletreet *ler* Her blir det endel stiklinger når den skal beskjæres. Utrolig hvordan den gror, det er helt sikkert. Dessuten lukter det jo så nydelig peppermynte av den, puseblad med peppermintelukt, kan det blir bedre?

5 kommentarer:

Demeter sa...

Jeg stiller meg i kø for en stikling av Tomentosum! Min døde i høst.

Stilig sånn klatrestativ du hadde fått tak, hvor har du kjøpt det? Jeg regner med jeg trenger noe sånt etterhvert som tunbergiaene vokser til.

Elisabeth sa...

Stativet er kjøpt på Plantasjen.
Og stikling skal bli, det blir masse stiklingsmateriell av den digre busken i vinduet mitt.

Mita`s hjørne sa...

Nydelig blomsterstativ...
Så flink du er som har fått frøene i jorden alt, her er jeg bare i tenkeboksen enda...

Ha en koselig helg...

Linda sa...

Hei! Så masse flott du har sådd.
Skal bli morro å følge med.
God Helg! Hilsen Linda :)

Anita sa...

Har vel kanskje fått stikling av den før jeg, men er redd den har avgått med døden *snufs*! Håper på en hageprat når det våres!!
Ikke bare en postkasse overlevering!!
Klem fra Anita