torsdag 3. januar 2008

Divhusr rapport jan 08.










Idag har b.la drivhustur stått på tapetet, og jeg må bare si at jeg er gledelig overrasket over at varmen holder seg så godt der inne, ikke vært under 6 grader ennå det har vært -19 på det laveste utenfor.

Plantene holder seg også forbausende bra, hvertfall iforhold til hva man dro opp fra kjelleren ifjor vår, det var endel stusselige saker gitt *ler*



Men det er ennå en stund vinter igjen, så jeg krysser fingrene for at det skal gå bra videre også. Vi går jo uansett mot lysere tider, og det merker jo de grønne småbarna også ;)




Her er litt bilder tatt idag, noen pelargoner holder stand og blomstrer ufortrødent videre uansett årstid..


Els i forkant og Kardinal Mørk i bakrunn.



Og endelig blomstrer Karen Oline, dette har jeg ventet lenge på. Må jo hilsne til Kristin også da, som har vært snill å gi med avlegger av dette familieklenodie



Mårbacka

Babybenken..*ler*

Man gleder seg enda mer til vår og sommer etter en tur ut i det "grønne", det er helt sikkert :)








5 kommentarer:

Demeter sa...

Så artig å se "Karen Oline" i blomst! Og jeg er mektig imponert over hvor frodig og grønt det er i drivhuset ditt altså! Helt utrolig! Mine ser heller pjuskete og er et trist syn om dagen.
Lykk etil videre, dette blir jo et aldeles flott utgangspunkt til våren!

Anita sa...

Såå flott!! Håper du deler med deg når sesongen starter* rødme*!
Mine pelliser er ikke helt i form!!! Til neste år skal jeg følge din opp skrift tror jeg!!
Klem Anita

Hilsen fra landet sa...

Er det mulig?! Helt utrolig... Nå blir det enda mer nedtur å se mine pistrete planter etter å ha kikket i drivhuset ditt. Jeg blir mer og mer urolig over at overvintringen ikke kommer til å gå så bra med flere. :sukk:

Du får glede deg over "skattsamlingen" din! Men du: Har du tenkt på tyver? Har du lås på drivhuset? :fnise:

Anonym sa...

Jøye meg så mye planter du har! Tror du fint går inn under gruppen for de som har grønne fingre!!


Blir veldig kjekt å følge med og se hvordan plantene dine utvikler seg

Elisabeth sa...

Selvsagt blir det delt ut stiklinger til de som vi ha ;)
Det er jo hele sjarmen med denne hobbyen, få nye plantevenner og ikke minst dele planter med de.

Nå gleder jeg meg til å så, det er ikke lenge før første frøet skal i jorden..