tirsdag 29. januar 2008

En liten titt i mine skap ;)



Inspirert av Anitas lille vandring i sitt vintrineskap, ja så har jeg også vært en liten rundt rundt i endel av mine vitrine og glassskap. Ble nesten en tur ned memory lane, mange kjære gode minner fra oppvekst og barndom.
Her er endel av våre fargede likørglass, og jeg husker som barn at det var veldig fristene og bare ta på de..de hadde jo så vakre farger. Jeg drømte nok om å bruke det til dukkeservice, men dengang ei *ler*
Ved siden av er pappas askebeger, ja for på 70- tallet røykte jo de fleste pappaer, og ingen hadde vel skjønt ennå at det var skadelig og røyke inne sammen med barn til stede. Uansett, dette askebegeret var rene drømmen for oss barna, for når du la røyken i munnen på mannen, ja så kom det røyk ut av ørene hans. Dette var rene underholdningen , og jeg husker jeg satt spent og ventet når pappa la fra seg røyken innimellom
Tilslutt er det mine gamle gipsfigurer, vet at de er fra slutten av 1800-begynnelsen av 1900 tallet, og de er et kjært minne fra en gammel venn som nå er borte

Også måtte jeg ta med noen av servicene våre, ja for vi har arvet utrolig masse så mye er allerede pakket i esker, klart til at ungene en gang vil forlate rede. Da har de hvertfall nok servicer og glass *ler*
Roseservice har jeg arvet etter mamma, dette fikk hun i bryllupsgave 1.år, 1 kuvert hvert mnd i 12 mnd av pappa .
Det har 12 forskjellige roser på seg, og jeg er utrolig glad i det. Helt klart fordi jeg er en blomsterelsker, men også fordi jeg husker hvor stas det var for mamma å få dette service, hun elsket det og hadde nesten aldri "råd" til å bruke det.

Ellers så har herren og jeg samlet på Riviera service da vi ble sammen, og nå har vi komplet til 12 til frokost, kaffe og middag. Sikkert litt ute av moten nå, men jeg elsker blomstene rundt kanten på de.
Resten av servicene er også arvegods , bortsett fra den ene med lilla anemoer som jeg fikk av min mamma da jeg flyttet på hybel som 17 åring. Det var stor sats og få et "skikkelig" service i den alderen.
Etterhvert kommer det sikkert flere glimt fra mine skap og skuffer, artig og ta en slik titt, man husker plutselig så masse man hadde lagt litt bak i hodet .

1 kommentar:

Anita sa...

Så moro å se! Masse fint!
Klem fra ANita