søndag 3. februar 2008

Kyllinger..

Det nærmer seg jo påske, ja faktisk med stormskritt siden påsken er tidlig iår. Og da må jeg jo filte sammen noen litt artige påskekyllinger.
Liker litt andre farger enn akkurat gult, blir litt mer personlig da. Og siden jeg er blomsterelsker på min hals, blir det ingen kylling uten blomsterdekor *ler*


Filting synes jeg er utrolig avslappende og deilig og holde på med. Går helt fint å se på et fint tv-program og filte samtidig. det kan jeg nemlig ikke gjøre hvis jeg skal strikke, men det henger vel mere sammen med at undertegnede ikke er flink til å strikke heller...*ler litt til*

7 kommentarer:

Demeter sa...

Dette var jo virkelig århunhdrets fineste påskekyllinger! Så flink du er, Elisabeth! De er nydelige!!

Hilsen fra landet sa...

Næ! Så herlige farger! Er ikke dette vanskelig?! Kanskje noe for meg??!

Elisabeth sa...

Tusen takk, nei vanskelig er det ikke. Man trenger kun et isoporegg i ønsket kyllingstr,ull i ønskede farger, filtnål og filtunderlag+ hanebein (Panduro)
Så filter man fast ulla på egget, så bruker man matten og filter nebb,hanekam og blomst. Deretter filter man dette fast i kylling. Utrolig enkelt, og kjempegøy

Anne-Berit sa...

Herlighet for noen nusselige påskekyllinger,og så flotte farger.Du lager no det mest utrolige,og får alt like fint til.Ser du har skrevet framgangsmåten her i et svar,det var snilt av deg å la oss(les meg)kløner,få lære hvordan det gjøres.Ønsker deg en fin mandag:)

Monica Therese sa...

Så søte de var =)
Der ga du meg en god ide til hva jeg kan gjøre sammen med min søster når påsken nærmer seg,Tusen Takk (",)

Anita sa...

Såå kuule! Du er såå flink tl å lage noe som ikke alle andre har!!!!!
Klemmer fra ANita

Mita`s hjørne sa...

Jammen var dette noen tøffe kyllinger da...

Ha en koselig kveld...