tirsdag 13. november 2007

Svensketur!

Svensketur, og ikke minst besøk hos alltid smilende Susann har vært på dagens plan.
Og intet er som en vandring i hennes jungel av pelargoner både i "hønsehuset" og drivhuset. Allerede nå er hun igang med neste års stiklinger, jeg skjønner nå at jeg er rene amatøren iforhold til denne proffe dama der ;)

Uansett, hjem kom jeg meg enda noe svenske babyplanter + roots riat som Susann hadde kjøpt for meg, og ikke minst disse to figurene som jeg bestilte fra henne på sensommeren, og som hun hadde malt ferdig til meg nå.


Jeg bare elsker de allerede!




Det er ingen tvilom at hun både har grønne fingre og maler fingre ;) Disse er nemlig så vakre!

Jeg har allerede sett meg ut en rotte også, bare sett den umalt ennå, men det spørs nok om jeg ikke må ha en slikt også etterhvert. Rotter har jeg jo fått god kjennskap til nå *ler*, med våre små rotteproblemer ..*ler enda mer*

Dagen har hvertfall vært kjempefin, mat og snop har det også blitt handlet, i hauger og lass som herren sier, men han har tilgjengjeld kjøpt seg flydium og snus, så da er balansen iorden.

Dessuten fant jeg masse spennende eteriske oljer på helsekosten i Sverige, så iår blir det nye spennede dufter på mine julesåper. Gleder meg!

5 kommentarer:

Vigdis sin hobbykrok! sa...

Sååå herlige de figurene er, artig utrykk på de....
Bare det var nok verdt svensketuren tenker jeg...:))
KLEM

Demeter sa...

De figurene var virkelig flotte! At det går an! Du er heldig altså!

Svensketurer er alltid spennende, jeg burde gjøre det oftere selv, det er jo ikke mer enn 45 min kjøring heller. Nuvel, en tur før jul skal vi nok ta, så det blir godis til jul ;)

Elisabeth sa...

Ja, Susann er så flink til å male.
Jeg blir så like imponert hver eneste gang jeg er der å ser hvor mye fint hun maler.

Lalla sa...

Titt-titt igjen (*ler*)

Er de figurene hobbykeramikk Elisabeth??

Du skjønner, jeg har kjøpt opp endel av et keramikkverksted for en tid tilbake og har hauger med former...er på jakt etter en stor nok ovn da, men har masse ferdig pusset og brent hvit keramikk, som skulle vært malt da, men du vet..tiden....den er knapp...så var bare litt nyskjærrig da på disse nydelige gnomene...jeg liker sånt selv. Er jo så stemningsfylt...

Wenche Trondsen sa...

Hei. Har tittat på din fina blogg, och sett att du har köpt keramikk av Susse, jag har "lärt" upp henne kan man si,hun er kjempeflink. Vi er jo gamle veninner, hun er et koselig menneske. Du er flink du og :)Hilsen fra Wenche