torsdag 15. november 2012

Chilisalt og ekorn på Hattifnatt rov…

Fuglematen går unna i hekkene rundt i hagen, og det er et yrende liv av alt fra småfugl, ekorn og skjærer. Jeg synes det er hyggelig alt sammen, selv om jeg må innrømme at da ekornet forsynte seg av 7 pepperkakefigurer på 1 morgen, synes jeg det var noe grådig. Men søtt er det jo, selv om jeg frykter at dyret skal dø av fettlever iløpet av vinteren.

IMG_0183IMG_0184IMG_0185

Dessuten synes jeg det er ustyrtelig gøy å ha disse figurene hengende ute, det er som julepynt til utetrær. Og det er jo ikke alle som har Lille My og Hattifnatter hengende ute i trærne sine. De formene har kommet i hus takket være min fiske venninne som vet jeg er noe mummigal.

IMG_0181IMG_0186

Chilisalt er også blitt laget denne uken, med maske. Undertegnede har skjønt og følt hva chilihoste er, så her tar vi ingen sjangser lengre. Ja og saltet er kruttsterkt, bare for å ha nevnt det!

IMG_0189IMG_0190

7 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Så stilige former du har på fuglematen. Skjønner godt at småfuglene trives hos deg!

Klem vivi

Elin sa...

Så søte mummiformer:) Fuglematen din så flott ut, skjønner godt de koser seg med den. Jeg har ikke hatt ekorn på besøk hos oss, så fuglene har hatt de i fred.
Tenker chilisaltet er sterkt ja! Men sikkert et fint bidrag til maten.
God fredag.

MarJE sa...

Hei,
Så smart å lage fuglemat i pepparkake former.
Koselig at du vil være med på give awayem min.
God helg.

Merethe sa...

Hei på deg :) Må rett og slett få takke deg for inspirasjonen du gir meg her på bloggen din. Jeg har laget chilisalt og solgte det på julemarkedet og nå har jeg fått bestilling på enda mere. :) Og ja du burde jo absolutt begynne med utsalg av dine spennende syltetøy og div. :) Stor klem fra fansen. ;)

Merethe sa...

Pst. veldig artige fuglemat figurer! :)

Laila sa...

Ønsker deg en riktig god jul.
Klem Laila

Øyvind Heitmann sa...

Hei, prøver å legga inn ein kommentar, men det er visst litt vanskeleg for meg... ;)
Dette ser kjempespennande ut !
Når du lagar urtesalt, kor mykje salt har du i forhold til urter ?

mvh
Øyvind H