torsdag 18. oktober 2012

Høsten og naturens overflødighetshorn.

Da var vel sommeren offisielt over og høsten er her med sine fantastiske farger og ikke minst overflødighetshorn av markens grøde.

I heimen kokes og tørkes det, det gjelder å ha litt i matboden til vinter`n.

Eplesmør,eplesaft, solbærsaft, solbærsyltetøy, chilimarmelade, plommesyltetøy, tomatsaus, tørkede urter,  plommer, paprika og chili ernoe av det som har blitt laget de siste ukene.

Jeg koser meg på kjøkkene og ikke minst nyter jeg å ta vare på det naturen gir oss. Vi burde være mye flinkere til å foredle våre råvarer, det er så mye godt som vokser rundt oss Smilefjes

Geitmyra og bloggbilder 031

Koselig er det med mine gamle flasker også, gjemt fra mitt barndomshjem også.

Geitmyra og bloggbilder 033

Og norgesglass er et must.

Geitmyra og bloggbilder 035

1 kommentar:

Mariann sa...

Så mye godt du har laget av både saft og syltetøy. Godt å ta fram utover vinteren. Artig med flasken fra Bergensmeieriet. Norgesglass er virkelig kjekke,de er brukbare til så mye.
God helg!