onsdag 4. januar 2012

Frø………………

Det starter å klø i såfingrene, og iår har jeg vært så heldig å få tak i 30 forskjellige chilifrø typer, dette blir spennende.

Nye tomatfrø skal også såes, ifjor hadde jeg 82 forskjellige tomatsorter…hvor mange blir det iår tro..??

Chilifrøene skal i jorden iløpet av januar, de trenger god tid. Tomatene skal ikke i jorden før midten-slutten av mars, men man er snart igang!

Tomater  2011 071

Jeg selger overskuddslageret av tomatfrø fra fjoråret, masse spennende sorter som man ikke får tak i i butikker eller norske frøleverandører. For de som er intressert i å se salgslisten så kan den beskues her Smilefjes Lille Tomat

Tomater  2011 042

Er det flere som ligger i frøstartgropen tro?? Smilefjes

8 kommentarer:

Edgar sa...

Ja, nå går det endelig den rette veien igjen :)
Imponerende antall sorter du opererer med!
Her har pelargonfrøene kommet i jorden og noen titter opp allerede.

krepsemor sa...

Åja, jeg har begynt! Jeg sådde blodbeger på nyttårsaften, og nå går jeg og emner på staudesådden, som skal ut under snøen! (Hvis det blir noe snø da)
Spennende tider!

line sa...

Nei har ikke sådd noe ennå jeg, men jeg har veldig lyst da... Siden jeg ikke har planterom m/ekstralys får det vente en stund ennå. Neste år derimot, da tror jeg planterom er på plass :)

Kos deg med frø og jord, så gleder jeg meg til å se hva du får til. Spennende med all chilien da :)

Vivishagerom sa...

Høres veldig spennende ut med så mange forskjellige chilifrø. Blir gøy å følge med deg på dette.
Kos deg!

Mia sa...

Oj! Vad många sorter både av tomater och chili! Räknar med du har god plats :)

britts blogg sa...

Hei Elisabeth, jeg vil gjerne kjøpe noen tomat frø, men du har alt for mye å velge i så jeg trenger noen anbefalinger :) blir så imponert

Merethe sa...

:) vet du jeg hadde tenkt å spørre deg til råds om hvilke tomatsorter vi burde bruke når vi har lyst å lage gode tomatsauser av ymse slag. Det blir mere og mere viktig for meg å lage maten fra bunne siden jeg tåler så lite av disse ferdiglagede tingene. Også er det så mye bedre. Da passer det veldig godt at du har overskudd på frø .... :) men hjelp...hva skal jeg velge?? klem Merethe

Merethe sa...

TUSEN TAKK :) frøene har kommet og jeg gleder meg til tiden kommer da jeg kan så de. SÅ mye spennende sorter da :D takke klem