onsdag 25. august 2010

Rydde=mentalhygiene.

Jupp, det mener herren og fruen i heimen. I god tid før sommeren bestemte vi at nå skal 2.etg i garasjen ryddes. 2 dødsbo etter foreldre har havnet der, man orker jo ofte ikke å kaste og rydde når man har mer enok med å sørge. Men nå fant vi ut at tiden var inne for en storaksjon på ryddefronten. Vi bestemte oss for rydding alà Hummelvold, alt skulle bæres ned i 1 etg, tanken var jo at man ikke gidder og bære formye opp igjen. Lurt, var herren og jeg skjønt enige om!

Som sagt så gjort, 2 uker ble satt av, og jammen ble det ryddet. 3 tilhengere gikk på fyllinga, 1 henger på loppis, 30 poser klær og div annet tekstil til Fretex. Noe ble gitt bort/solgt på Finn, og noe gikk til venner og bekjente som ville ha. PUH, DET var jammen godt.

Det er som man renser både hue og sjela, og kan endelig nyte de tingene man ønsker å ta vare på. Det ble noen minneskuffer, gamle foto, mine gamle hårlokker som mamma hadde tatt vare på fra jeg var liten jente. Mine første sko, herrens første cowboydrakt, i det hele tatt mye koselig vi kan ta frem hvis vi ønsker oss en tur ned memory lane… Derfor hevder jeg at rydding er mentalhygiene, det gjør like godt for sjelen og hodet, som for rommene. Igjen er det orden i garasjen, og det nytes i fulle drag!

 

2 kommentarer:

RoseSommer sa...

Imponert!
Synes jeg kjenner den deilige følelsen og lettelsen over at denne jobben er gjort. Vi har også klart å rydde endel områder av hus/uthus i sommer, og gleder (?) oss til rydding av klesskap og kjeller. Som forhåpentligvis skal skje de neste ukene. Kanskje.

Marit sa...

Det var sikkert kjempedeilig å få ryddet opp ja!
Det har dessverre en tendens til å samle seg alt for mye dill og dall som en aldri bruker. Fornuftig med Hummelvoll metoden. Kaoskontroll er noen ganger helt nødvendig :)