mandag 22. september 2008

Frøposer og fisk....;)

Så hyggelig med så mange svar, tusen takk alle sammen :)

Jeg har en dille med disse frøposene jeg, sitter i mitt "lønnkammer" i kjeller`n og bretter frøposer og storkoser meg. Superenkelt er det også, fant mal på nettet, også bruker jeg bare kartong eller innpakningspapir som jeg liker, og bretter ivei. Synes det er mye hyggeligere med koselige poser, og ikke bare kaffefilter eller zipposer ;)
Når jeg plukker frø så tørkes de enten på en avis, pelargonfrø legger jeg stort sett først i et kaffefilter, de er somregel tørre, derfor holder det med 1 uke eller 2 i et filter, også legges de i en hjemmebrettet frøpose.

Ikke minst er det koselig å bruke disse frøposene når man skal gi bort/evt bytte frø, litt mer personlig. Det papiret jeg er mest glad i er nok dette Tilda papiret

Mens disse er brettet i kartong, med litt forskjellige mønstre funnet på Panduro Hobby
Også har vi denne som er lastet ned med motiv og alt fra nettet, enkelt og greit.

Dessuten er jeg også så fascinert av alle typer av frø, disse pelargonfrøene kommer t.o.m med en liten "svans". De er jo bare vakre, og de finnes både i store

og små..

Ellers har undertegnede fått fylt sin fryser med masser av deilig fjellørret, fisket på Hardangervidda. Det er mat som smaker, man føler seg nesten litt rik ;)

5 kommentarer:

Merethe sa...

Ja er det ikke koselig med hjemmelagede frøpose. De blir personlige også så mye flott papir man kan bruke til det. Litt av noen loppisfunn du har hatt :)

Unknown sa...

Ja det er såå gøy med frø! Får helt dilla her og. Plukker med meg overalt. Lommene er fulle av rusk hele tiden.
Kjempefine frøposer!

Kathrine sa...

Kjempefine poser. Har fått av deg jeg, de skal jeg passe godt på:-)) Men ørretene tar nok kaka. Fjellørret er det beste en kan få. Ble litt lite fiske på oss i sommer, får prøve å ta det igjen nå på høsten om den blir lang og flott.

Ha en fin dag:-))

Bestefars Verksted. sa...

Hei,og takk for koselige ord,inne hos meg ! Javisst er det Kadettangen i Sandvika,du kan tro jeg var ivrig der,omtrent hver søndag,i de 5 årene jeg bodde i Asker..... Har mange funn derfra !! Så dyktig du er med frøposer og frø....jeg har ikke engang tenkt på at jeg kunne ta frø,av pelargoniene mine....må vel skjerpe meg der :) Kos deg,og ha en flott uke !

Anonym sa...

Vilka vackra fröpåsar! Jag har sparat gamla kryddburkar som jag skall ha fröer i över vintern tills dag är dags att så. Men nu blev jag sugen på att göra såna fina påsar som du har gjort!