fredag 22. august 2008

Snart ferdig...

Første skoleuke er nesten slutt, og hverdagen tar vel tak i de fleste av oss. Og sommeren viser seg også fra sitt våteste element disse dagene. Her går det fra sol til styrtregn på kun kort tid, og jeg må jo gjenta at jeg er veldig glad for å ha tak over mine pelargoner.

Men planetene vokser og gror, og noen får nye potter også i disse dager. Jeg er overrasket over hvor lett stiklingene roter seg ennå også, tiltross for de klamme og våte været. Det er lyspunkter!

Prosjektet er nå kommet så langt at det gjenstår bare en ting, og sette opp det som skal på topppen ;) Det skal gjøres nå i helgen, så sant værgudene er på vår side. Jepp, jeg gleder meg!


Og eller i haven så er jo de regnelskede dahilaene kommet i fullt flor, de er jo et skue, og noe alle burde ha i sin have.


Min nye engletrompet (fått som stikling fra Ewa i Sverige) har også endelig kommet i blomst. Og det en jo bare så utrolig vakker. Fersken/rosa, aldri sett maken :)


12 kommentarer:

Anita sa...

Det drivhuset kommer til å bli sååååå bra!! Blir skikkelig misunnelige jeg!! Fortsatt blomstrer rosene her såå flott, har lagt på mase kaffegrut en gang i sommer og jeg har aldri hatt så fotte roser, så det må være bra!! Goooood helg!

Pulsatilla sa...

Åh, ser ut til at du også har et riktig flott prosjekt på gang! Gleder meg til å se bilder etter helgen - for det får vi vel?

Dahlia er virkelig en flott blomst. Og enda har jeg ikke en eneste en i min hage. *skammer meg* men bare vent til neste år!

Anne-Berit sa...

Hei,nå er det lenge siden jeg var innom her sist.Så nydelige blomster du har i din hage,og jeg gleder meg til å se det ferdige byggeprosjektet.God helg!

M.E.V. foto sa...

Imponerende engletrompet, og Dahliaene er bare nydelige:)

Anonym sa...

Og Engletrompet lukter jo så godt av honning!
Takk for kommentar i bloggen min. Minisolsikkene er fra Weibulls og heter Teddy Bear. Artikkelnr. 6477

Min Verden sa...

Gleder meg til å se toppen :) Det er nok som du sier at den fikk skrekken, jeg fortsetter å ikke ta vare på den, men jeg vurderer å endre plasseringen til den hortensiaen. Flott og grønn er den også! skulle gjerne hatt en engletrompet. Min døde i år. Hadde sådd i fjor og da skulle de kommet i år, men vi hadde en lite morsom frost her på forsommeren og da gikk det en del (bl.a. noen hortensia *LOL*). Georginer har jeg ja og takk for det, ellers ville hagen vært stusselig nå. Hanne

Fru Dart sa...

Utrolig flotte blomster. Har jo ikke hage selv, men hadde nok aldri fått til så flott som du. Gleder meg til å få se det ferdige prosjektet :-)

Randi sa...

Spennande å sjå når "toppen" kjem på plass - er liksom prikken over i'en det : ) Eg har nokre georginerrøtter eg og, nydelege blomster. Og den engletrompeten er jo heilt fantastisk! Den har eg ikkje, men har sett den eit par plassar no, og den er verkeleg imponerande! Må ha neste år tenker eg : )

Min Verden sa...

Nei nå alså! Nå vil jeg se hva det er ;) Ha en fin uke. Hanne

Wenche sa...

Ja jeg venter også spent på å se hva som kommer oppå!

Den nederste georginen var helt nydelig -har du noe navn på den? Er det en høy sort? En sånn må jeg ha til neste år :)

Elisabeth sa...

Det kommer- det kommer *ler*

Men som alltid så mangler det en liten ting i pakken..urk..Får håpe det kommer idag eller imorgen, nå står det sånn ca halvferdig *ler*

Den enderste dahilaen heter Pink attraction. Den blir mellom 30-80 cm høy. Ifjor var den ganske høy, iår er den noe lavere. Vakker og blomsterik er det :)

Monica Therese sa...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet ;)

I hodet mitt holder jeg en knapp på paviljong/lysthus og prydhus =)