fredag 28. desember 2007

Mine fiberoptiske by..

Jeg har noen merkelige intresser, ja sånn bortsett fra å samle på pelargoner så har jeg også en hang til både hagegnomer, spilledåser og fiberoptiske julebyer *ler*.
I årevis har jeg samlet, spilledåser har jeg i alle mulige fasonger, men den som er mest kjær er nok den gamle arvet etter min pappa. Den er alltid fremme hver eneste jul, mange gode barndomsminner med den ja.


Men så har vi de fiberoptiske byene da. Det begynte vel da jeg så den første av den sorten for ca 10 år siden. Selvsagt ble den kjøpt inn, og siden da har det blitt en ny by nesten hvert eneste år.(Så sant jeg har funnet nye da..)

Iår fant jeg en kirke, og det var stor stas, for det manglet her.

Måtte jo ta noen bilder av mine stoltheter, det er et skue når mørket senker seg.

4 kommentarer:

Anita sa...

Wow! Så flott! Er jo litt moro å samle på ting da!
God helg!
KLem Anita

Hilsen fra landet sa...

Oj!! Det må ha vært i USA du oppdaget dette eller?? Hvor finner du slike da?
Skulle gjerne hatt liknende! ... *kjenner samlemanien komme krypende med det samme*
Håper du har deilige juledager! :-)

Demeter sa...

Stilig! Det som er så fint med deg er at du samler med stil, det er så gjennomført bra :) Jeg er nok en samler på en måte jeg også, men ikke en slik flink samler som deg.

Elisabeth sa...

Tusen takk dere. Neida, jeg oppdaget det nok i Norge, men jeg er nok veldig inspirert av USA (i julepynting) siden jeg har hatt flere venninner som har bodd både der og på Hawaii. Har blitt masse kakestæsj bl.a fra Wilton lenge før det kom til Norge ja.. *ler*

De fiberoptiske byene er ikke så vanlilg lenger i butikkene, handler vel litt om mote egentlig det..Men iår fant jeg altså en kirke på SmartClub av alle steder ;)Lykkelige meg!