onsdag 25. juli 2007

Og natten kommer snikende..

Like snikende som jeg antagligvis må ha sett ut da jeg iført mitt gamle flanellspledd har vandret rundt på tomten i nattemørket for å lukte og kjenne på natteluften..


Det finnes nesten ikke noe som er bedre enn natteluft. Den er stille, og inneholder mange gode blomsterdufter..ja for noen blomster dufter faktisk bare om natten.





Hos meg er det Engletrompeten som slynger ut sin herlige natteduft av marsipan når kveldsmørket kommer.


Ja, og ikke å glemme, P.Gibbosum, en natteduftende pelargonium som dufter herlig banan. Er det rart man blir nattevandrer?





Mens jeg vandret rundt i mørket oppdaget jeg til min store glede at Ipomeaen min har begynt og blomstre. Den skal avbildes imorgen, for makan til vakker blomst...


Den var blå med litt rosa streker. Men uansett, for de som har lyst til å se den så får dere bare stikke innom imorgen også, da ligger nok bilde her i all sin prakt.

Foreløpig kan man jo kose seg med denne lille "godingen", stjernepellisen "Prim". Den er jo bare skjønn!


3 kommentarer:

Kudi sa...

Det er virkelig noe med nattlufta ja, selv for oss som ikke er omringet av masse fine blomster ;)

*legge blogg til favoritter*

Barbie sa...

Så det er HER du henger om dagen?

Nå må du ikke glemme at vi på RP trenger deg også.

Fin blogg du har fått deg forresten.

Suss og klem.

Elisabeth sa...

Hallå snupper.
Takk for at dere stakk innom :)